Így lesz a látogatóból vevő a virágüzletben

100 betérőből 100 vevő. Sokak álma lenne ez. Ezt még a nagy áruházláncoknak, ahol millió féle, fajta terméket árulnak sem sikerül teljesíteni. Miért várnád el egy virágbolttól? A vásárlókért keményen meg kell dolgozni, csak kemény munkával lesz a látogatóból vevő a virágüzletben is.

 

látogatóból vevő a virágüzletben

 

Mai rohanó világunkban nagyon nagy érték a figyelem. Ha a sok napi probléma közepette akár pár másodpercre is megtudod ragadni valakinek a figyelmét, már jó úton jársz, hogy vevő váljon belőle. A figyelem jelzi, hogy valami megmozdult benne, nem érdektelen a portékád a számára. De ez csak ez első lépés, a figyelmet fenn kell tartani és a fokozatosan erősíteni az érdeklődést.

 

A virágüzletnél első lépés, hogy tudatnod kell a környezeteddel, hogy vagy, létezel. A cégtábla, a logó, az üzlet kirakata, külső kinézete mind az azonosítást és a figyelemfelkeltést szolgálja. Arra szolgálnak, hogy odavonzd a tekintetet. Ha elég meggyőző a látvány, akkor közelebb merészkednek és alaposan megnézik a kirakatot. Esetleg be is kukucskálnak az ablakon keresztül, hogy mi van ott bent. Itt aztán sok minden eldől. Ha a kirakat vagy a benti látvány nem elég meggyőző, akkor már arra sem veszik a fáradtságot, hogy lenyomják a kilincset és beljebb menjenek. A csak nézelődőkből nem lesz lesz vásárló.

 

A következő lépés tehát, hogy rávedd a nézelődőt, hogy belépjen hozzád. Segítheted a döntése meghozatalában, ha mindezt megkönnyíted neki. Segít, ha vonzó az üzlet belseje, esetleg tárva az ajtó, hogy a kilincset se kelljen lenyomni. Mennyivel nagyobb a betérés esélye, ha a pult mögött egy kedves, mosolygós arcot lát, mintha az süt le az eladó arcáról, hogy „minek jött ez ide, van nekem elég bajom/dolgom nélküle is”.

 

Aki rászánta magát, hogy bemerészkedjen, már elég közel áll a vásárláshoz. Itt már néhány szélsőséges esettől eltekintve tényleg csak rajtad múlik, hogy üres kézzel távozik-e vagy ott hagyja a pénze egy részét nálad. Ha teljesen konkrét szándékkal érkezett és azt nem találja meg nálad, akkor még elfogadható, hogy nem lesz belőle vásárló. Annak, aki csak virágföldet akart volna venni, kis valószínűséggel tudsz eladni virágcsokrot, cserepes növényt, olcsó egynyárit annál inkább.

 

Aki betért a boltba többnyire ismeri a problémáját, van igénye a vásárlásra, csupán az utolsó információkra van szüksége a döntéshez. Ezeket pedig Te tudod megadni neki. Azzal, hogy udvariasan fogadod, nem erőszakoskodsz, nem sürgeted. Hagyod, hogy nyugodtan nézelődjön, ugyanakkor biztosítod arról, hogy bármikor készen állsz felelni a kérdéseire, segíteni neki a választásban.

 

A hatalmas és minőségi választék, a mással össze nem hasonlítható termékek és árak mind a Te malmodra hajtják a vizet. Ha ugyanolyan igénytelenül kínálod a 10 szál tulipánt, mint a Lidl vagy az Aldi csak dupla olyan áron, ne is várd, hogy nálad vásároljanak. Ha az orchideák nálad is a zacskókban sorakoznak, mint a Tescóban, ne remélj vásárlást. Legyen az általad kínált áru különleges és összehasonlíthatatlan. Az orchideát tedd kaspóba, a tulipánok mellé tegyél zöldet, kiegészítőket. Már is egész másképp néz ki és összehasonlíthatatlan, hisz míg a Tescó egy cserép virágot árul, Te egy komplett virágdíszt. Ha ehhez még hozzá vesszük, hogy gondozási tanácsokat is adsz a virág mellé, akkor az aztán tényleg egész más, mint egy polcról levenni a virágot.

 

Ha már sikerült elérned, hogy kinyissa valaki a pénztárcáját, akkor pedig kövesd a multik jól bevált stratégiáját, adj el még többet. Kövesd a példákat: a McDonald’s-ban egy egyszerű szendvics helyet rögtön menüt ajánlanak, vagy a cipőboltban rögtön cipőkrémet is kínálnak, egy tálcányi egynyárit kínálnak 5+1 akcióban. A cserepes virág mellé ajánl Te is rögtön kaspót, az átültetéshez virágföldet, mesélj arról, miért kell a növénynek a tápoldat, stb. A virágcsokor mellé ajánlhatsz rögtön vázát is, az egynyári akciót pedig egy az egyben megvalósíthatod és ahhoz is ajánlhatsz virágládát, virágföldet.

 

Végül köszönd is meg, hogy nálad vásároltak. Ne csak szóval, hanem egyéb apró figyelmességgel is, pl. egy vágott virág tartósítóval, ami akár az üzleted adatait is tartalmazhatja, így kitűnő reklámfelület is lehet. Vagy egy törzsvásárlói kártyával, esetleg valami apró tárggyal, ami mindig szem előtt van és az üzletedre emlékezteti. A weboldalad és Facebook oldalad címét se hagyd le róla.

 

Érd el, hogy visszatérjen hozzád. Hívd fel a figyelmét, hogy a következő héten milyen új árú érkezik, milyen akciók lesznek. Ha van hírleveled, nyugodtan kérd meg, hogy adja meg az email címét, hogy tájékoztathasd az újdonságokról.

 

Neked milyen jól bevált taktikáid vannak a vevőszerzésre?

 

Tetszett a cikk? Kövesd a Virágos marketing tippeket a Facebookon, hogy ne maradj le semmiről és iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához.

 

Szívesen beszélgetnél másokkal marketing ötletekről és/vagy kérdéseid vannak, amire szeretnél választ kapni? Csatlakozz a Virágos marketing tippek zárt csoporthoz, hogy együtt ötletelve még eredményesebb lehess!

Nézd meg ezeket is!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .