Miért kell egy virágüzletnek Facebook üzleti oldal?
Találhatsz kifogásokat arra, hogy egy virágüzlet miért ne legyen a Facebookon. Jó érv, hogy az üzletedbe enélkül is betalálnak a vevők, mert már régóta ismernek, szépek a virágaid és jól látható is az üzleted. Az mind igaz, de kérdem én, nem örülnél, ha kétszer ennyi vásárlód lenne?
A Facebookkal jobban kitárod a virágüzleted ajtaját. Lehetőséget adsz arra, hogy azok is észre vegyenek, akik eddig csak elmentek az üzleted mellett anélkül, hogy akár csak bepillantottak volna vagy épp azoknak, akik még sosem jártak a környékeden . A Facebookkal esélyt adhatsz arra, hogy többen megismerjék a munkáidat, cégedet. Elérheted, hogy benne maradj a tudatukban és álmukból felébresztve is tudják kihez kell virágért fordulni. Ha rendszeresen és kitartóan építed a Facebook jelenléted, előbb-utóbb megtérül a munkád.
A Facebook üzleti oldal létrehozása egyszerű, ingyenes. Ha nincs is időd naponta foglalkozni vele, akkor is jobb, mint a semmi. Miért ne próbálnád ki? Veszteni valód nincs.
Érvek a Facebook üzleti célú használata mellett:
- A vásárlóid jelentős része fenn van a Facebookon és naponta több percet is eltölt ott;
- A Facebookon keresztül közvetlenül kapcsolatba tudsz lépni a vevőiddel;
- A Facebookot használhatod márkaépítésre, az ügyfeleid bizalmának erősítésére;
- Új üzleti partnereket szerezhetsz;
- Vásárlásösztönzőnek használhatod ünnepek előtt, szezonális termékek (pl. tavaszi hagymások) megjelenésekor;
- A Facebookon olcsón tudsz elérni olyan embereket, akik nagy valószínűséggel kíváncsiak rád. Sehol máshol nem hirdethetsz ennyire célzottan olyan olcsón, mint a Facebookon. Nemcsak földrajzilag, de rengeteg egyéb adat pl. demográfia, hobbi, stb szerint is meghatározhatod, kik lássák a hirdetésedet;
- A Facebookon nagyon jól tudod mérni a hatékonyságot. Részletes statisztika segít abban, hogy azonnali visszajelzést kapj arról, mi tetszik és mi nem a vásárlóidnak;
- A statisztikákat figyelembe véve könnyen, gyorsan tudsz reagálni a vevők igényeire és ezzel növelheted bevételeidet;
- A Facebook segítségével növelheted a weboldalad látogatóinak számát és a weboldalról is becsalogathatod a Facebookra a látogatókat, rajongóvá teheted őket;
- Közösséget építhetsz a már meglévő ügyfeleidből. Megkérheted őket, hogy beszéljenek a problémáikról, az igényeikről, az általad készített virágos díszekről. Buzdíthatod a vevőid, hogy elmondják el a többieknek, ők miért választottak és miért ajánlanak téged;
- Szórakoztathatod a vásárlóidat, amivel növeled elköteleződésüket. Mutathatsz nekik érdekes, vicces információkat, videókat, tényeket, ötleteket. Indíthatsz játékokat nyereményekért;
- Megtaníthatod a vevőidet a terméked, szolgáltatásod helyes használatára (pl. mivel érheti el, hogy sokáig friss maradjon a virág). Ezzel bizonyítod feléjük, hogy számítanak neked, nemcsak az a célod, hogy eladd a virágokat, az Ő elégedettségük is fontos számodra;
- Új érdeklődőkkel, vevőkkel is kapcsolatba kerülhetsz. A rajongóid aktivitása (tetszik gomb nyomása, hozzászólás, megosztás) hozzásegítenek, hogy megjelenjen az oldalad az ő ismerőseik látóterében is. Minél nagyobb mértékben sikerül az oldal életébe bevonnod a követőid, annál több emberhez tudod eljuttatni a vállalkozásod hírét;
- Olcsón reklámozhatsz potenciális vevőknek. Többféle hírdetési mód közül választhatsz: hirdethetsz népszerű posztot, reklámozhatod a Facebook vagy a weboldalad;
- A szabályok betartásával legális cím-adatbázist építhetsz, amit később eladásra használhatsz.
Egy virágboltnak szerintem elég egy üzleti oldal bármilyen szerte ágazó is a tevékenysége. Felesleges külön esküvős, koszorús oldalt is létrehozni. A vásárlók zöme ugyanabból a viszonylag szűk körből kerül ki, a külön oldalak rajongói is valószínű ugyanazok a személyek lesznek. Sokkal jobb, ha egy helyen látnak mindenfélét, és bármilyen élethelyzetbe kerülnek, Te jutsz az eszükbe. Az oldal is sokkal változatosabb lehet a váltakozó képekkel. Koszorúkat ráadásul nem szeretnek az emberek nézegetni, lájkolni, szerintem a külön oldal sok időráfordítással jár és nincs arányban az eredményességgel.
Külön oldal létrehozását csak akkor ajánlom, hogy teljesen más a célcsoport, pl. nemcsak virágokat árulsz, amit magánszemélyek vásárolnak meg, hanem készítesz koszorú alapokat is, amit virágüzletek részére, továbbértékesítés céljából szándékozol eladni. Az első esetben tehát a lakosság a célcsoportod, a másodikban pedig virágbolt tulajdonosok, virágkötők.
Fontos tehát, hogy legyen Facaebook üzleti oldalad is, de ez nem lehet az egyetlen az üzleti stratégiádban. Csak egy kiegészítő eszköz, a többi vevőszerző módszer mellett, amit használhatunk üzenetküldésre, termékeink szolgáltatásaink reklámozására,, de önmagában nem elég. Csak erre alapozni: a céged számára életveszély.
Tetszett a cikk? Kövesd a Virágos Marketing Tippeket a Facebookon és iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához!