Mi kell az internetes értékesítéshez?

Már a webáruházakról szóló előző cikkemben is pedzegettem, hogy egy webáruház nem a könnyű pénzkeresetről szól. Nem elég csak készíttetni egy webáruházat, és várni, hogy dőljön a lé. A webáruház épp olyan, mint a többi értékesítési forma, itt is keményen meg kell dolgozni a sikerért. Mivel azonban gyorsan növő területről van szó, ha jól csináljuk, rövid idő alatt számíthatunk az eredményekre.

Maga a webáruház, tehát a szoftver csak a gépezet egyik eleme. Úgy is fogalmazhatnék, hogy egy fontos alkotó eleme a virágcsokornak, de csak úgy lesz teljes a kép, ha más összetevők is kerülnek mellé, azok kiegészítik és támogatják, hogy az összkép, a végeredmény teljes legyen.

mouse-84828_1280

 

A webáruházas gépezet akkor működik hatékonyan, ha minden eleme ép, az összetevők összedolgoznak és erősítik egymást. Ha az egyik rész egy kicsit gyengélkedik, akkor a másik elem még nagyobb erőbedobással képes működni. Ideig-órig ez műdökhez is, de hosszú távon viszont csak úgy érhető el siker, ha minden alkotóelem jól teszi a dolgát.

 

Mi kell a sikeres internetes eladásokhoz?

Az internetes értékesítéshez elengedhetetlen: a piacismeret, minőségi termék, informatikai, jogi, értékesítési ismeretek és marketing.

Piacismeret

Ahhoz, hogy el tudjunk adni teljesen tisztában kell lenni azzal, hogy kinek, mit, milyen áron és hol akarunk értékesíteni. Más a célközönsége egy belvárosi virágüzletnek, mint egy temető melletti, főleg koszorúkat áruló virágboltnak. Más stratégia kell egy drága ékszer csokrokat is áruló webáruházban, mint csak egynyári növényeket árulóban. A célközönség igényeinek és lehetőségeinek függvényében alakíthatjuk ki az árakat, a hirdetési stratégiát és felületeket.

Minőségi termék

Az interneten is sok minden úgy működik, mint az offline világban. Itt is hatalmas a konkurenciaharc, itt sem lehet bármit eladni. Az interneten is csak a versenyképes áron kínált jó termékre, szolgáltatásra van kereslet. Itt is mindig valami újat, valami különlegeset kell nyújtani, valamiben jobbnak kell lenni, mint a konkurencia.

Az eladhatóság szempontjából az egyik legfontosabb követelmény a bemutathatóság. A virágkötészet látványos műfaj, de a fotók minősége sok mindent meghatároz. A homályos, nem megfelelő felbontású fotókkal nem sok vevőre számíthatunk.

Informatikai ismeretek

Egy jól felépített webáruház működtetése nem kíván programozó vagy webfejlesztői tudást, de nagyon hasznos, ha rendelkezünk alapvető informatikai ismeretekkel. A megrendelések teljesítéséhez elengedhetetlenül szükséges az internet használata a virágüzletben is. Sokkal egyszerűbb és költséghatékonyabb, ha az új termékek feltöltését, az árak aktualizálását saját magad vagy alkalmazottaid végzik a holtidőkben, mintha ezzel megbízol valakit..

Jogi ismeretek 

Nem kell jogásznak lenni, de több százezer forintos bírságokat kiszabásától védhetjük meg magunkat a kötelezettségek, szabályok ismeretével és betartásával. Ahogy bővül a webáruház és nő a forgalma egyre nagyobb valószínűséggel kerülünk a hatóságok látókörébe.

Értékesítési ismeretek

Az eladás az interneten is művészet. Hiába érhető el a webáruház a nap 24 órájában, ha senki sem talál rá. A sok látogató sem garancia a sok vásárlásra. Aki beérkezett a webáruházba, azokat még meg kell győzni, hogy a mi portékánk a legszebb, a legjobb, verhetetlen, neki most azonnal erre van szüksége. A megfelelően kialakított, átlátható, könnyű navigációjú (keresés, menü felépítés, kategorizálás,stb ) és egyszerű vásárlási folyamatú webáruház akár háromszor-négyszer annyi bevételt is hozhat, mint a versenytárs kevésbé hatékony oldala.

Marketing 

A webáruház lelke, éltető ereje a marketing. Ha nem hirdetjük, nem adjuk meg a leendő vevőknek a lehetőséget, hogy rátaláljanak a webáruházra, senki sem fog vásárolni. Az olyan mintha egy zsákutca végén nyitottunk volna egy virágüzletet, aminek még az elején sem jeleznénk, hogy fordulj be, mert 200 méter múlva van egy virágüzlet. A marketingre áldozni kell, de mit számít az, ha a befektetett összeg többszörösen megtérül.

Tetszett a cikk? Kövesd a Virágos Marketing Tippeket a Facebookon és iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához!