Social media, közösségi média szerepe
A social media, magyarul a közösségi média egyre inkább behálózza életünket. Szinte naponta keletkezik új eszköz, de vajon tudjuk-e mi az a social media?
A social media egy médiaeszköz, ahol az üzenetet közösségi interakciókon keresztül szórják szét. A közösségi média az internetet és az online megjelenési lehetőségeket aknázza ki azért, hogy az egyszerű közlésből interakciók, vagyis kommunikációk váljanak. Elősegíti, hogy az emberek tartalom befogadókból tartalom szerkesztővé alakuljanak. Hazánkban a legismertebb és legkedveltebb közösségi média eszköz a Facebook. De nem feledkezhetünk meg a többi eszközről sem, mint pl. YouTube, Twitter, Instagram, Pinterest és társaik.
Amíg a közösségi média relatív olcsó és mindenki által hozzáférhető eszközökből áll, amin keresztül bárki publikálhat és bárki hozzáférhet az információkhoz, a tradicionális médiának általában hiteles forrásokra van szüksége ahhoz, hogy információt közöljenek rajta. A hagyományos média kifejezés mellett használják még a tömegmédia, hagyományos média, klasszikus média kifejezéseket is.
A social media áldásos eszköz, amit a mai vállalkozásoknak is ismerni és használni kell. Persze ezt is csak módjából és figyelembe véve a hátulütőit. A közösség média tartalmainak ellenőrizetlensége miatt rengeteg a tévinformáció, a rémhír, a csalás és az átrázás. Sokan az emberek szociális érzékenységére, jóhiszeműségére, segítőkészségére apellálva megtévesztenek, becsapnak, megkárosítanak másokat. Ezzel persze nem lebeszélni akarlak a social media használatáról. Sőt azt mondom használd bátran, mert ez ma már az ember életének fontos része. Használd, de csak is körültekintéssel és okosan.
Mi sem bizonyítja jobban a social media létjogosultságát, mint hogy már új évi köszöntő vers is született róla. Tóth Endre, a kiváló fiatal magyar zenetudós költeménye az új generáció hangján, de érzékletesen írja le, miről is szól ma az életünk!
Tóth Endre: Adjon az Isten
– social media változat
Tetszett a cikk? Kövesd a Virágos marketing tippeket a Facebookon, hogy ne maradj le semmiről és iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához.
Szívesen beszélgetnél másokkal marketing ötletekről és/vagy kérdéseid vannak, amire szeretnél választ kapni? Csatlakozz a Virágos marketing tippek zárt csoporthoz, hogy együtt ötletelve még eredményesebb lehess!