Twitter kell még valakinek?

Kaptam egy kérdést a napokban a Twitterrel kapcsolatban. A kérdező arra volt kíváncsi, hogy üzleti szempontból érdemes-e használni a Twittert. A feltevőnek személyesen azonnal válaszoltam, de mivel úgy gondolom, hogy a válasz másokat is érdekelhet, pár mondatban itt is összefoglalom.

A Twitter egy ingyenes mikroblog szolgáltatás. A 2006-ban létrehozott közösségi média eszközben 140 karakterben mondhatjuk el gondolatainkat, amik a követőink üzenőfalán megjelennek. Mi magunk is követhetünk másokat, hogy értesüljünk az általuk megosztott hírekről, eseményekről.

A Twitterre írást tweetelésnek vagy csiripelésnek hívják. Mindenki korlátnak számú tweetet tehet fel, azonban ez csak szöveges és maxiumum 140 karakteres üzenet lehet. Olyasmi, mint egy SMS, csak ne adjuk meg a címzettet, bárkinek írjuk, aki követ bennünket. Követni bárkit lehet, nem csak ismerősöket. Sztárok, celebek csiripelése is megjelenik az oldalunkon, ha bejelöltük őket követésre.

Több külföldi országban nagyon jól működik, hazánkban azonban nem igazán terjedt el és egyre kevesebben használják. Üzleti célból való használata akkor javasolt, ha rendszeresen képes valaki új, érdekes, 140 karakterbe besűríthető információt elhelyezni.

Regisztrálni a Twitter.com oldalon lehet. Regisztráció után célszerű fotót és minden, a vállalkozással kapcsolatos információt feltölteni az oldalra.

A Twitterre is igaz, ami a Facebookra: nem szabad 10 percenként posztolni, mert a túl gyakori megjelenés idegesíti a követőket. Napi 3-4 csiripnél több nem ajánlott. Fontos a hasznos és értékes tartalom. A kommunikáció nem korlátozódhat kizárólag termékeid reklámozására, az eladásra. Javasolt a 3-4 értékes csiripre eső egy reklám. Hasznos tartalomnak jó lehet egy link egy Youtube videóhoz vagy egy érdekes hírhez.

A Twitter fiókunkat összeköthetjük a Facebook oldalainkkal is, így biztosíthatjuk, hogy minden, amit a Facebook oldalra felteszünk, a Twitteres követőink számára automatikusan elérhető legyen. A 140 karakteres szabály ilyenkor is érvényes, ezért a Facebook bejegyzések szövegének első része és egy link jelenik meg, amire kattintva megtekinthető a teljes Facebook poszt.

Mivel a Twitter szöveges tartalmak megjelenítésére épül, a Facebookra felrakott képek nem látszódnak a Twitteren, csak a link jelenik meg, amire kattintva eljutunk az eredeti Facebook képekhez.

A Twitter és Facebook oldalak összekapcsolását itt teheted meg:

https://www.facebook.com/twitter/

Összességébe azt tudom mondani a Twitterről, hogy ártani nem árt. Főleg annak, akinek a már van és összekapcsolja a Facebook fiókkal. Mivel nem igazán terjedt el hazánkban, felesleges időpocsékolásnak tartom a rendszeres csiripelést.

Bátran ki lehet próbálni, tesztelni, hogy nálad működik-e, van-e forintosítható eredménye. Ha igen, akkor nem kérdés csinálni kell.

Magam részéről egy virágüzlet részére a Twitter helyett sokkal inkább a Pinterest használatát ajánlom.

A Pinterestről itt olvashatod az összefoglalót:

https://viragutazo.hu/pinterest-kreativ-nok-mekkaja/

Kövesd a Virágos Marketing Tippeket a Facebookon is és  iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippet kapj az üzleted felvirágoztatásához!

Nézd meg ezeket is!

You may also like...

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .