Ezeket az adatokat figyeld a Google Analytics rendszerben

A Google Analytics egy webelemző eszköz, amiben a honlap, webáruház látogatottságáról, látogatóiról, a beállított célok teljesüléséről tudhatunk meg hasznos információkat. Az elemzést nemcsak nézni kell, hanem használni is. 

 

Google Analytics

 

A Google Analytics használatához egy követőkódot kell elhelyezni a honlapba vagy webáruházba és hamarosan valós időben is láthatjuk a különböző statisztikai adatokat. A program rögzít minden adatot, ami a honlapon történik, amit a látogatókról tudni lehet. Bárhonnan is érkezzenek a látogatók (keresőből fizetett hirdetésből, Facebookról, stb) tevékenységük nyomon követhető és a látogatás/kampány eredményességéről információhoz jutunk. Az adatok elemzése komoly alapot ad a folyamatok finomításához, a következő kampányok kialakításához.

Elsőre talán átláthatatlannak tűnik az a hatalmas adatmennyiség, ami az Analytics képernyőkön megjelenik, de nem kell megijedni tőle. Ha az összes adatot nem is tudod figyelni és értelmezni, már az alapadatok is sok összefüggésre rávilágítanak és segítenek eredményesebbé válni.

Mit ad, mire jó a Google Analytics?

  • Látogatottság mérés: a legismertebb funkció, amivel az oldal látogatóinak összetétele (demográfia, eszköz használat, stb),
  • Rávilágít a honlap gyenge pontjaira: kiderül, mit és hogyan néznek a látogatók, mit és hogyan érdemes változtatni,
  • Ötleteket ad a tartalomfejlesztéshez: látod, mit szeretnek és mit nem az olvasóid, így olyan tartalmakat gyárthatsz, amiknél nagy érdeklődésre számíthatsz,
  • Fontos információk a kampányok költségtervezéséhez: az egyes kampányok ráfordítását és megtérülését is kiolvashatod, ami alapján összeállíthatod a következő időszak hatékony kampányait,
  • Vásárlási folyamat nyomon követése: rájöhetsz, milyen oldalakat és mennyi ideig olvastak, mi előtt vásároltak, ebből kiindulva erősítheted az oldalad gyenge pontjait, pl. bizalmi eszközök, fizetési módok, stb.
  • Információkat kapsz az oldal elhagyásokról: megtudhatod, melyik az a része a honlapnak, ami elriasztja a látogatót és csökkentheted a kosárelhagyások számát.
  • Jól követhetők az elektronikus kereskedelem konverziói: célok megfelelő beállításával termék és értékesítési teljesítményt mérhetünk.

 

Természetesen az a jó, ha minél több látogató érkezik az oldalra és ezeknek minél nagyobb százalékából lesz vásárló. Önmagában azonban az oldalra érkező sok látogató nem ér semmit. Ha azok azonnal elmenekülnek a honlapról, akkor csak költöttél rájuk, de semmi eredménye nincs. Ne önállóan nézd a látogatók számát, hanem vesd össze az oldal többi adatával is ahhoz, hogy reális képet kapj az oldal minőségéről.

 

Ezekre az adatokra fókuszálj

  • Visszatérő látogatók aránya – megmutatja, hogy mennyire elkötelezettek az olvasók, rendszeresen visszatérnek-e. Ezt a számot folyamatosan növelni kell, hisz mindig nehezebb és drágább egy új látogatót és főleg vásárlót megszerezni, mint egy régi vásárlót újbóli rendelésre bírni, visszatérő látogatókhoz jó eszköz pl. a hírlevél, a Facebook oldal 
  • Új látogatók száma – a honlap, a webáruház csak úgy tud fejlődni, ha a régi vásárlók mellett folyamatosan sikerül új érdeklődőket is szerezni, ez általában drága, pl. Facebook hirdetés, Google Adwords hirdetés kell hozzá, de jó tartalommal a keresők is rendszeresen szállítják az új vevőket
  • Oldal/munkamenet (oldalmélység) – azt mutatja meg, hogy egy látogató átlagosan mennyi oldalt tekint meg mielőtt távozik az áruházból. Minél magasabb annál jobb. Érdekes és értékes tartalommal tudjuk leginkább maradásra és az oldal alapos felfedezésére bírni az olvasókat.
  • Munkamenet átlagos hossza – érdektelen oldalról azonnal lepattannak az olvasók, ha az ígéret, ami miatt az oldalra jöttek szebb volt, mint amit itt találnak, azonnal továbbállnak. Ezt a mutató a Google szemében is sokat jelent az oldal minőségének megítélése kapcsán. Ha egy weboldalon sok időt töltenek a látogatók azt pozitívan értékeli és ezért a keresőoptimalizálási eredmények is jobbak lehetnek, előrébb sorolja az adott cikket és vele az egész weboldalt is. Az időtartam növelésének jó módszere, ha videót is elhelyezünk az oldalon.
  • Visszafordulási arány (egyoldalas látogatások) – azt mutatja, hogy a látogatók hány százaléka távozik az oldalról úgy, hogy nem nézett meg további oldalakat. Arra kell törekedni, hogy minden lehetséges eszközzel az áruházban tartsuk a látogatókat, és csökkentsük a visszafordulási arányt. A minőségi tartalmon túl jó eszköz erre, ha a szövegbe linkeket helyezünk el és ezzel szinte vezetjük a látogatót a további oldalak felfedezésére.

 

És természetesen ezeken túl fontos még a célok (hírlevél feliratkozás, vásárlás, stb) teljesülésének vizsgálata, de az egy újabb nagyobb falat, amire majd a későbbiekben még visszatérek.

Remélem sikerült rávilágítanom a Google Analytics fontosságára és ezután már nemcsak nézni fogod az adatokat, hanem használni is.

Nem boldogulsz az adatok elemzésével? Jó lenne érteni, mi mit jelent és nem ártani javítani az eredményességen?

Keress és segítek!

Konzultációk, oktatások

 

További olvasnivalók hasonló témában:

✿ Digital workshop a Google-tól

✿ A Google kulisszatitkai

✿ 10 ok, amiért elmenekülnek a honlapodról

✿ Mielőtt webáruházat nyitnál – tényadatok a webáruházakról

Kerüld el a bírságot az adatvédelmi elvek betartásával

Szeretnél több ingyenes tudást kapni? Kövesd a Virágos marketing tippeket a Facebookon, hogy ne maradj le semmiről.

Iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához.

Csatlakozz a Virágos marketing tippek zárt csoporthoz, hogy együtt ötletelve még eredményesebb lehess!

Nézd meg ezeket is!

You may also like...

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .